Det är jag och Martha Stewart

Nu har jag semester och då förvandlas jag tydligen till alla hemmafruars urmoder (aka Martha Stewart). För nu har jag ju tid att göra allt det där som jag vanligtvis skulle vilja göra men som jag är alldeles för trött för att orka ta tag i efter att ha jobbat, lagat mat, bråkat med barn som inte vill gå och lägga sig och eventuellt om jag haft tur orkat med en omgång i sängen med min kära sambo.

Dagens projekt blev krutonger!

Jag tog den några dagar gamla brödbiten som låg i skafferiet, skar upp den i lagom stora bitar, stekte med olja, vitlökspulver, salt och lite basilika (mest för syns skull) och tada! jättefina och förhoppningsvis mumsiga krutonger. Ikväll blir det antingen tomatsoppa eller caesarsallad till middag. Vem vet, jag kanske till och med gör min egen caesardressing?

  


Nu ska jag rekonda vagnen och bilbarnstolen, shit vad skitiga de är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0