Snor

Just nu är det snor överallt. På Molly, på min tröja som hon envisas att leka tittut med, på soffan och på mina byxor. Säkert nån annanstans också.

Det är så mycket skönare att vara sjuk när man bara har sig själv att ta hand om. Om jag hade varit ensam hemma hade jag kanske legat i sängen, läst en bok. Tyckt lite synd om mig själv och sörplat varm soppa. Haft fönstret öppet i sovrummet och känt den iskyliga vinden på näsan samtidigt som jag hade krupit lite längre ner under täcket.

Nu ligger jag i soffan med jobbdatorn och "passar på" att göra lite småjobb när jag ändå har datorn påslagen. Var och varannan minut måste jag tyvärr resa mig för att plocka upp Molly som
1) har snubblat på något eller halkat i sitt eget snor
2) gnäller bara för att hon har fått för lite uppmärksamhet de senaste fem minuterna
3) har stoppat in alla sina nappar bakom elementet och inte får ut dem

Just nu skulle jag verkligen bara vilja vara ifred.

Planen för dagen är annars
* hämta Lea på skolan
* gå till apoteket och handla Ipren och nässpray
* göra renskavsgryta
* njuta av lugnet när barnen har somnat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0