Söndagssvammel

Det började bra.
4o minuter stenhård spinningpuls. Såndär som ger blodsmak i munnen.
Sedan bajsade Molly.

Vi kom hem till älskling med vän som höll på och testkörde de nybyggda högtalarna.
Till grannarnas förtret.
Man ska inte bo i radhus om man vill ha ett soundsystem.

Funderat på varför politiker ska styra i kyrkan när nu kyrkan faktiskt är skild från staten.
Vore det inte mer rimligt att skilja sig ordentligt?
Jag undrar hur många av alla svenska kyrkans medlemmar som är tvångsanslutna genom barndop?
Hur många spädbarn går egentligen med i Svenska kyrkan av fri vilja?
Oh men det är tradition!

Lea har haft ont i magen och matvägrat hela dagen.
Trots att jag lagade mjölkstuvade makaroner (på begäran).
Det blev snabbhandling och pizza hut-middag.
Nu känner jag mig fet!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag känner lite likadant, vi valde att inte låta döpa Nova i kyrkan eftersom vi inte vill tvinga på henne en tro. Det går ju att döpas senare om man vill konfirmeras! Sen är vi ju vigda kyrkligt eftersom jag gillar prästen, men jag funderar också på att gå ur faktiskt. Inte intresserad alls av valet, men samtidigt är det ju bra att det är demokratiskt val av ledamöter i stiften och styrelserna. Även om de inte borde vara partipolitiskt bundna...

2009-09-20 @ 21:07:11
URL: http://www.maersta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0