Mammablogg-galan 2009

Trots att jag inte gick och lade mig förän kvart över två igår och sov lite halvbra vaknade jag förstås (som alltid) kvart i åtta. När vi hade duschat gick vi ner för att ta en promenad men hamnade på en Mary Kay konsultation så lagom till brunchen var vi ansiktsfixade och sminkade.
 

nymejkade och glada

Jag kände mig bra mycket fräschare än innan och fick visst med mig ett hudvårdskit hem. Men med tanke på hur lite pengar jag gör av med på smink är det helt försvarbart. Funderar faktiskt på att börja sälja lite på fritiden bara för skojs skull.

Gårdagen var  hursomhelst jättetrevlig och jag har minglat massor, pratat och träffat en massa härliga mammor (och en och annan bitterfitta som tyckte att det var orättvist att inte alla fick vinna)

jag och Stina i våra galaklänningar

  
Söta Rebecca som vann kategorin snyggaste mammabloggen och Anette och Toril från norska Foreldremanualen

Middagen var jättegod med en räkpryl och avocado till förrätt, fläskfilé med nån slags potatiskaka och världens godaste vita chokladkaka (?) med hallonsorbet och rabarber- och kardemummakompott till efterrätt. (Johanna var bättre på att beskriva maten)

Johanna och Pernilla under middagen

Under middagen lottades en del priser ut och jag vann ett presentkort på kotteshoppen, tjoho! Stina vann förresten en bilbarnstol igår, riktigt bra pris.

Efter middagen och underhållning i form av en lokal ståuppare som jag tyvärr inte minns namnet på fortsatte vi minglandet fram till tvåtiden då vi till slut tacklade av.

Det har varit en helt underbar gala som slagit alla mina förväntningar på alla plan. Nu är jag sjukt trött efter en lång tågresa men väldigt väldigt glad att jag var med. Det måste vi göra om tjejer!

Stort tack till Duracellmamman, Sessan och Wojtan som gjort den här helgen möjlig. Vi ses nästa år.


Stina vaktar vår packning innan vi åker hem, många goodiebags blev det


Kommentarer
Postat av: Ge Mig Livet Tillbaka

Jag googlade som en tok, fråga mig inte hur men jag hamnade här! :D



Tack för igår, det var himla trevligt! :O

2009-07-06 @ 03:08:09
URL: http://gemiglivettillbaka.se
Postat av: Anna

Tack själv! Det gör vi om nästa år :) Nu ska jag kolla in din blogg

2009-07-06 @ 10:13:02
URL: http://workingmom.blogg.se/
Postat av: Catya

Iiih, gratinerar till vinsten! Och vad fina ni var!



Men jag kan fanimig inte släppa white wine spritzern. ;)

... och nu sossetänken att ALLA borde fått vinna. ;)

2009-07-06 @ 11:26:40
URL: http://www.catya.se
Postat av: Alex

Åh vad fina du och Stina var i era klänningar! Det ser ut som att ni gick på plus om man ska titta på era goodiebags.

2009-07-06 @ 13:25:20
URL: http://tantalexandra.bloggagratis.se
Postat av: towe

Håller med Alex här. Ni var så snygga. Sa nog tyvärr inte hej till er så jag säger hej nu och skyller på att jag är ganska blyg. Skärper till mig till nästa år!

2009-07-06 @ 16:34:34
URL: http://cpmamman.blogspot.com
Postat av: Anna

Catya:

ha ha, jag provade aldrig den så jag kan inte recensera



Alex:

tack! du får hänga med nästa år :)



towe:

det är ju lite svårt att hälsa på alla, vi får göra det nästa år :)

2009-07-06 @ 18:53:01
URL: http://workingmom.blogg.se/
Postat av: Anette {foreldremanualen}

Takk for en kjempefin kveld - håper at vi treffes igjen neste år! ;-)

2009-07-09 @ 22:02:22
URL: http://foreldremanualen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0