Superbloggerska?

Mammabloggarna söker nya bloggare...

Och självklart vill jag bli en av dem, så här kommer min motivering (observera, inte motivation, pluspoäng för skrivkunnighet?)

Jag har bloggat sedan 2005 och räknar mig själv som stolt bloggveteran. Först bloggade jag på litenoettrig med en liten utvikning på gravidbloggen när jag väntade mitt andra barn och i år startade jag den här bloggen.

Min blogg kan nog kategoriseras som vardagsblogg med en liten gnutta humor. Det är vardagsliv blandat med dagens outfit, jobbliv, resor, projekt och så en massa allmänna funderingar och reflektioner om sånt jag ser, hör och läser.

Bloggen heter workingmom eftersom jag startade den när jag började på ett nytt jobb efter min senaste föräldraledighet. Nu jobbar jag som webbredaktör på ett försäkringsbolag där jag sköter företagets hemsida och intranät. Jag älskar att jobba och klättrar på väggarna när jag inte har något att göra. Det finns de som älskar att vara föräldralediga och så finns det sådana som jag - en workingmom

Jag borde bli mammabloggarnas nya bloggare eftersom jag:

* kan skriva, är faktiskt utbildad journalist från början
* är ruskigt produktiv, jag kan spotta ur mig ett par tre blogginlägg på ren vilja
* kompletterar de nuvarande mammabloggarna med ett annat tilltal och en egen stil

Så vad tror ni, Har jag en chans?


 


Kommentarer
Postat av: jONas

Klart du har!

2009-07-21 @ 09:16:16
Postat av: Catya

And it was all yelloooow... *sjunga* :)



KLart du har en chans... Jag funderade på om jag ska ta min chans också, men vet inte om jag har ork nog att författa en säljsigsjälv-text. Jag får se. :)

2009-07-21 @ 11:20:33
URL: http://www.catya.se
Postat av: Anna

Catya:

we all live in a yellow submarine?

Horar gör vi allihopa! Kom igen och sälj dig själv nu ;)

2009-07-21 @ 11:24:08
URL: http://workingmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0