Vilken tunnis jag är

Skulle ta och träna Bodypump idag på lunchen tänkte jag, så glad i hågen tog jag min fullpackade träningsväska och strosade iväg till Sats.
I början gick det skitbra! Jag lassade på vikter som aldrig förr. Bröst och triceps är mina svaga punkter så där kroknade jag iofs lite men annars gick det skitbra. Tills vi skulle köra axlar, då var det ungefär 15 minuter kvar av passet. Plötsligt blev jag alldeles kallsvettig och yr och det började svartna för ögonen. Jag försökte sätta mig ner och vila lite men till slut fick jag springa ut i omklädningsrummet och lägga mig på golvet eftersom det kändes som om jag skulle kräkas. Och i spegeln såg jag något grönvitt stirra på mig.  Så det var bara att packa ihop och hoppa in i duschen. Trist när man har ställt in sig på ett tufft träningspass.

Men nästa gång, då jävlar ska jag ge musklerna vad de tål!

Och för er som är oroliga för min hälsa vill jag bara tala om att det var ett helt vanligt blodtrycksfall. De är alldeles ofarliga men lite obehagliga. Jag fick dem ofta när jag var gravid men enligt min barnmorska beror det bara på att jag har långt blodtryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0